lekcja 7

Dzisiejszy tabletowy piątek pokazał, że czasami mimo najlepszych chęci i starań, bywa pod górkę.

 

Na początku zajęć pytanie do dzieci, komu udało się zainstalować aplikację „Chory kotek.” Okazuje się, że do dyspozycji mamy 5 tabletów.  Dzielimy się zatem na tyle grup. Po chwili Łukasz zgłasza, że jego tablet instaluje aktualizację całego systemu, więc nie da się z niego skorzystać. Na szczęście dzieci wiedzą jak się zachować w takiej sytuacji. Jest problem i trzeba go rozwiązać. Członkowie grupy Łukasza przyłączają się do innych grup. Rozpoczynamy zajęcia. Dzieci czytają wiersz Stanisława Jachowicza „Chory kotek.” Następnie przypominają zasady zdrowego odżywiania się.

Tworzą piramidy żywieniowe (dodatek do aplikacji). Tu niestety spotyka nas kolejna niemiła niespodzianka. Na jednym z tabletów aplikacja się zacina i „wywala” grę. To niestety minus pracy z tabletami różnych firm. Zawsze przed zajęciami sprawdzam w domu niezawodność aplikacji. Robię to jednak na swoim tablecie. To, że aplikacja świetnie działa na Samsungu, nie oznacza, że równie dobrze będzie działać na innych tabletach.


_____________________________________________

 

Kończymy temat zdrowego odżywiania. Do wykonania mamy kolejne zadanie. Kilka dni temu rozpoczęliśmy realizację projektu eTwinning „My dzieci Europy.” Postanawiamy pokazać naszym partnerom szkołę, w której się uczymy. Pierwsza grupa fotografuje naszą salę lekcyjną, druga z tabletem w ręku rusza do biblioteki, trzecia do świetlicy, czwarta na plac zabaw, a piąta na „Orlika.” Z wykonanych zdjęć, przy pomocy aplikacji picCollage, przygotowujemy kolorowe plakaty. 

efekty zajęć

* poznanie piramidy zdrowego żywienia

* wykorzystanie w praktyce wiedzy na temat zdrowego odżywiania się

* radzenie sobie w trudnych sytuacjach

* zgodna i efektywna współpraca w grupie



aplikacje wykorzystane na zajęciach

KONTAKT