lekcja 12

Tabletowe zajęcia zaczęliśmy od zabawy 4 kostkami.

Uczniowie korzystali z aplikacji „kostki”. Najpierw, jak zwykle podzieliłam klasę na trzy i cztero osobowe grupy. Każda grupa otrzymała planszę z liczbami (0 – 20). Po uruchomieniu aplikacji dzieci kolejno losowały oczka na czterech kostkach. Oczka z trzech wybranych przez siebie kostek sumowały, a od uzyskanego wyniku odejmowały oczka z czwartej kostki. Liczbę, która stanowiła ostateczny wynik, zaznaczali na planszy. Zwycięzcą została osoba, która zakreśliła najwięcej liczb. W zabawie tej ważne  było obmyślanie odpowiedniej strategii.

Po zabawie matematycznej ćwiczyliśmy analizę i syntezę wzrokową. Pomogła nam w tym aplikacja "przez dziurkę."

Aplikacja zawiera przysłonięte częściowo zdjęcia, które można podglądać przez dziurkę. Z rozsypanych liter należało ułożyć nazwy odgadniętych rzeczy. Jeśli dziurka była za mała, można ją było powiększyć.


Na zakończenie tabletowych zajęć "puszczaliśmy" fajerwerki. Uczniowie w parach kolorowali kolorowanki, które przy pomocy aplikacji  colAR Mix animowaliśmy.

efekty zajęć

* doskonalenie sprawności rachunkowej

* opracowywanie strategii matematycznych

* analiza i synteza wzrokowa

* ćwiczenie sprawności manualnej

* nauka przez zabawę

* współpraca w grupie

KONTAKT