Tabletowe zajęcia zaczęliśmy od zabawy 4 kostkami.
Uczniowie korzystali z aplikacji „kostki”. Najpierw, jak zwykle podzieliłam klasę na
trzy i cztero osobowe grupy. Każda grupa otrzymała planszę z liczbami (0 – 20). Po uruchomieniu aplikacji dzieci kolejno losowały oczka na czterech kostkach. Oczka z trzech wybranych przez siebie
kostek sumowały, a od uzyskanego wyniku odejmowały oczka z czwartej kostki. Liczbę, która stanowiła ostateczny wynik, zaznaczali na planszy. Zwycięzcą została osoba, która zakreśliła najwięcej
liczb. W zabawie tej ważne było obmyślanie odpowiedniej strategii.
Po zabawie matematycznej ćwiczyliśmy analizę i syntezę wzrokową. Pomogła nam w tym aplikacja "przez dziurkę."
Aplikacja zawiera przysłonięte częściowo zdjęcia, które można podglądać przez dziurkę. Z rozsypanych liter należało ułożyć nazwy odgadniętych rzeczy. Jeśli dziurka była za mała, można ją było powiększyć.
Na zakończenie tabletowych zajęć "puszczaliśmy" fajerwerki. Uczniowie w parach kolorowali kolorowanki, które przy pomocy aplikacji colAR Mix animowaliśmy.
* doskonalenie sprawności rachunkowej
* opracowywanie strategii matematycznych
* analiza i synteza wzrokowa
* ćwiczenie sprawności manualnej
* nauka przez zabawę
* współpraca w grupie