W tym tygodniu poruszaliśmy się w kręgu tematycznym "Poczytam, Ci mamo." Nasze piątkowe tabletowe zajęcia rozpoczęliśmy od rozwiązywania krzyżówki, której hasła zakodowałam w kodach QR. Dzieci
skanowały kody, odczytywały zagadki i wspólnie rozwiązywały krzyżówkę.
Jej rozwiązaniem było hasło introligator. Mimo, że słowo było trudne i mało znane dzieci wspólnymi siłami bezbłędnie wyjaśniły jego znaczenie.
W drugiej części zajęć dzieci uczyły się podstaw programowania. W tym celu wykorzystaliśmy aplikację Scratch jr. Dzieci uczyły się poruszać obiektami scratchu, dodawać dźwięk i zmieniać
tła. Po krótkiej prezentacji programu, uczniowie samodzielnie tworzyli animowane historyjki.
Język Scratch przypomina układanie puzzli. Uczy dzieci jak tworzyć własne animacje. Może to być gra komputerowa, historyjka lub własna ilustracja. Przy okazji dzieci uczą się podstaw myślenia algorytmicznego i logiki programowania.
* doskonalenie techniki czytania i umiejętności czytania ze zrozumieniem
* rozwój logicznego myślenia
* wzbogacanie zasobu słownictwa dzieci
* nauka podstaw programowania